עיצוב גרפי לכרזות

אחת הדרכים הפופולאריות ביותר להודיע על אירוע, הופעה או השקה של מוצר חדש, היא באמצעות כרזות. כיום, ישנן דרכים רבות ומגוונות להציג כרזות, בין אם באמצעות כרזות מודפסות המופיעות על גבי לוחות מודעות ברחובות העיר, או באמצעות כרזות דיגיטליות המוקרנות על גבי מסכי ענק הפועלים בצמתים, קניונים וכדומה. תפקידה של הכרזה, היא לסכם באופן המתמצת והברור ביותר, כמה שיותר מידע אודות מוצר, מבצע או שירות, וכאן בא לידי ביטוי תפקידם של המעצבים הגרפיים המוכשרים, לאגד כמה שיותר מידע על פני שפחות שטח.

עיצוב גרפי לכרזה, הוא תהליך הדורש חשיבה מעמיקה וכישרון רב, המתבסס על ניסיון עבר, לימודים והכשרה לעיסוק בתחום עיצוב גרפי, וכמובן, כישורים אישיים. במאמר שלפניכם, נכיר כמה דגשים חשובים בתהליך של עיצוב גרפי לכרזה, וכן נכיר כמה נושאים משמעותיים איתם נתבקש להתמודד בתהליך.

עיצוב גרפי לכרזה – בחירת הצבעים

לכאורה, נדמה כי לרוב רצוי לבצע עיצוב גרפי לכרזה עם כמה שיותר צבעים, בכדי למשוך את העין ובכדי לעניין כמה שיותר את המתבונן. יחד עם זאת, ישנן כרזות רבות אשר עוברות תהליך של עיצוב גרפי על בסיס שני צבעים בלבד. הסיבה לכך היא, ההתאמה של הכרזה אל בית העסק או שירותיו, והטקסטים המופיעים על גבי הכרזה. לצורך הדוגמא, עיצוב גרפי של כרזה המשווקת מופע כלשהו, ומיועדת לקהל יעד של שוחרי מוזיקה וכדומה, תוכל להופיע בצבע שחור בלבד על רקע לבחירה, שכן עיקר העיסוק ומוקד העניין בכרזה, הוא בעצם הטקסט המופיע בה.

מצד שני, כאשר מבצעים עיצוב גרפי לכרזה אשר נועדה לשווק מוצרים, אטרקציות למיניהן וכדומה, או אז יש צורך בביצוע עיצוב גרפי על בסיס מספר רב של צבעים. נקודה נוספת, עיצוב גרפי על בסיס הדפסה בשחור או צבע אחד אחר, תגרור כמובן הדפסה זולה משמעותית של הכרזה מול הדפסה צבעונית, ובהחלט נקודה זו נלקחת בחשבון אצל המבקשים לבצע עיצוב גרפי לכרזה משלהם. יחד עם זאת, כפי שהזכרנו בתחילת המאמר, ישנן כרזות דיגיטליות המוצגות על גבי מסכים, או אז, סביר יהיה לבצע עיצוב גרפי צבעוני וחי וכרזה.