עיצוב גרפי לקטלוגים

בתי עסק רבים נדרשים להפיק קטלוג למוצריהם, בכדי שיוכלו לשווק את המוצרים באופן יעיל ונוח ללקוחותיהם, אמנם רשת האינטרנט תפסה את מקומה כאחד מאמצעי המדיה המתקדמים והנוחים ביותר להציג קטלוג מוצרים, עם זאת, בעת ביקור אצל לקוחות, או במהלך תערוכות, משמשים הקטלוגים המודפסים כלי רב עוצמה עבור בעלי העסקים המבקשים לקדם את מכירות מוצריהם.

במאמר שלפניכם, נלמד אודות האפשרות לבצע עיצוב גרפי לקטלוגים, הדגשים הנלקחים בחשבון בעת עיצוב גרפי בהתאמה למוצרי החברה, וכן אודות האפשרות של ביצוע עיצוב גרפי לקטלוג מוצרים בבתי סטודיו מקצועיים אשר יבצעו עבורכם את העיצוב, ויפקחו על תהליך ההדפסה עד לקבלת המוצר המוגמר לידכם.

תהליך עיצוב גרפי לקטלוג

ובכן, השלב הראשון אותו תבצע חברת עיצוב גרפי מקצועית בתהליך של עיצוב גרפי לקטלוג, הוא הביקור ומפעל או בבית העסק, בכדי ללמוד ולהכיר את המוצרים והשירותים המוצעים בו. הכרת בית העסק חשובה, שכן רק באמצעות ביקור ניתן יהיה לחוש את הלך הרוח בבית העסק, ואת אופי השירות המוצע בו, ומכאן, ניתן יהיה להמשיך אל השלב הבא, שלב הצילומים.

עיצוב גרפי של קטלוג מוצרים או שירותים, מתבסס רובו ככולו על תמונות של המוצרים או תמונות של בית העסק. בעת עיצוב גרפי של קטלוג למוצרים המשווקים באמצעותו, חשוב מאוד להשתמש בשירותיו של צלם מקצועי, וככל שיהיה מקצועי יותר ומיומן יותר, כך יפיק תוצאות איכותיות יותר לשילוב בקטלוג המעוצב. במקרים בהם מדובר על אובייקטים קטנים במיוחד, מומלץ להסתייע בשירותיו של צלם המתמחה בצילום תכשיטים.

החומר הבא אותו יש להכין לקראת ביצוע עיצוב גרפי לקטלוג בסטודיו לעיצוב, הוא התוכן. עיצוב גפרי אמנם מתבסס בעיקר על תמונות ומיקום נכון של החומר המצולם, יחד עם זאת, לכל מוצר יש להוסיף תיאור רלוונטי, מחירים, מידע מקצועי וכדומה אשר ישולב אל הקטלוג המעוצב. לאחר סיום ביצוע איסוף החומרים, כתיבת התוכן וצילום התמונות והעברתן אל הסטודיו, ניתן יהיה להתחיל בתהליך העיצוב עצמו, עימוד ועיצוב התמונות בקטלוג, שילוב הטקסט, ולבסוף, הדפסת הקטלוג בבית דפוס נבחר.