עיצוב גרפי לאתר אינטרנט

בעלי עסקים רבים הפנימו את העובדה, כי אין כיום בית עסק ללא אתר אינטרנט, ועסק ללא אתר סובל ממגבלה שיווקית חמורה ביותר. עובדה זו, מובילה יותר ויותר בעלי עסקים לפנות אל בתי התוכנה המציעים הקמה של אתרי אינטרנט, וישנו בלבול רב בקרב המבקשים להקים אתר בדבר התכנים אותם יש להציג בו, משמעות האתר ותפקידו, וכמובן, בדבר חשיבותו של עיצוב גרפי לאתר תדמית מעבר לכל נושא אחר, קוד האתר, או אף התוכן המופיע בו.

עיצוב גרפי לאתר – החשיבות בבהירות

הרוח המודרנית השורה על מעצבי האתרים, קובעת כלל אחד ברור בעת ביצוע עיצוב גרפי לאתר, בהירות. אם בעבר, נהגו מעצבים המבצעים עיצוב גרפי לאתר להרבות בשימו בצבעים ותמונות, ולהעמיס את האתר בשלל אלמנטים ותמונות, הרי שכיום עיצוב גרפי לאתר עובד בעיקר על עיקרון של ניקיון, וקלות תפעול. המטרה העומדת בעיני המעצב הגרפי לאתרים היא לאפשר לגולשים להגיע כמה שיותר מהר ובנוחות המרבית אל הנושאים החשובים לו באתר, ולאפשר גלישה נוחה ומהירה תוך שמירה על הלקוח באתר, שכן אחת הבעיות הנפוצות ביותר איתם מתמודדים המעצבים המבצעים עיצוב גרפי לאתרים, היא התייאשות מהירה של הגולשים, ועזיבת האתר בטרם הגיעו לנושאים החשובים והקריטיים בו.

מכאן, ממשק המשתמש, הוא הנושא העיקרי המעסיק את המעצבים בעת ביצוע עיצוב גרפי לאתר. ממשק משתמש, הו תפריט הניווט, הצבתו במקום הנכון והמתאים ביותר, שילוב של תמונות או טקסטים באזורים מסוימים אשר יסייעו לגולש להגיע לשורש העיסוק של האתר, ולמעשה, ניתן לומר כי ביצוע עיצוב גרפי לאתר כמוהו כמעין חיזוי של התנהגות הגולש באתר, תוך הקפדה על קלות ניווט, ושילוב נכון ונבון של תמונות וסרטונים.

נושא נוסף וחשוב לא פחות המעסיק את המעצבים בעת ביצוע עיצוב גרפי לאתר, הוא מניעת עומס יתר. עיצוב גרפי הכולל תמונות יתר על המידה, או אובייקטים כמו סרטוני פלאש וכדומה, לא בלבד ועשוי לפגוע בקצב טעינת האתר, אלא גם עשוי לפגוע בקידום האתר, שכן מנועי החיפוש "מעדיפים" אתרי אינטרנט מבוססי טקסט, ועודף התמונות עשוי לפגוע בתהליך קידום.